KPI يا شاخص كليدي عملكرد چيست؟

بررسي شاخص كليدي عملكرد نيز به اندازه‌ي ديگر كارهاي شركت مهم و حياتي است. گاهي اوقات شركت‌ها از شاخص‌هاي كليدي عملكرد شناخته شده در صنعت استفاده مي‌كنند.

براي اشنايي بيشتر در زمينه شاخص كليدي عملكرد كليك كنيد.

سپس متوجه مي‌شوند كه اين شاخص نمي‌تواند جوانب كاري آن‌ها را در نظر بگيرد. درنتيجه نمي‌تواند هيچ تغيير مثبتي در روند كارهاي شركت داشته باشد.

يكي از مهم‌ترين مشخصات KPI اين است كه آن‌ها نوعي از ارتباطات هستند. درنتيجه مانند هر ارتباطات ديگري از قوانين خاصي تبعيت مي‌كنند. هرچقدر اطلاعات شفاف و واضح‌تر باشند، نتيجه‌ي به دست آمده نيز قابل فهم‌تر مي‌شود.

چه چيزي باعث مي شود KPI مؤثر باشد؟

وقتي در مورد شاخص عملكرد كليدي يا KPI صحبت مي كنيم، بايد توجه داشت كه تناسب شاخص با عملكرد مهم ترين قسمت تدوين اين شاخص ها مي باشد.

در برخي موارد سازمانها بدون تحقيق، از شاخص هاي تجاري نامناسب و نامربوط به كسب و كار خود استفاده مي كنند و سپس متوجه مي شوند كه تاثيرات مثبتي مشاهده نمي شود. اگر اطلاعات دقيق، واضح و مرتبطي جمع آوري شود و نظارت بر اجراي صحيح آن مداوم باشد، به زودي نتايج مثبت خود را نشان خواهد داد

شناسايي اهداف اصلي سازمان، مهم ترين گام براي تدوين KPI است. در اين زمينه نرم افزارهاي CRM مي توانند كمك شاياني به شركت ها كنند. چرا كه با گزارش دهي جامع توسط اين نرم افزار، تحليل هاي كاملي به مديران از هر بخش ارائه مي شود.

همچنين لازم است نحوه برنامه ريزي براي دستيابي به اين اهداف و ابزارهاي موجود كاملا شفاف شوند. با اين كار درك كاملتري از KPI در تمام سازمان (چه مديران مياني و چه ساير پرسنل) وجود خواهد داشت.

منبع:

https://briefbook.ir/kpi-%db%8c%d8%a7-%d8%b4%d8%a7%d8%ae%d8%b5-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.