اموزش بازاريابي

بازاريابي يا ماركتينگ (به انگليسي: Marketing) مطالعه و مديريت روابط در تبادلات است. بازاريابي فرآيند شناسايي، پيش‌بيني و ارضاي نيازها و خواسته‌هاي مشتري است. از آنجايي كه از بازاريابي براي جذب مشتري‌ها استفاده مي‌شود اين فعاليت از اجزاي اصلي مديريت كسب و كار و بازرگاني محسوب مي‌شود. مقاله اموزش بازاريابي سايت ذهن  را از دست ندهيد.

 ممكن است بازارياب‌ها محصولي را به كسب و كارهاي ديگري بفروشند، كه به آن بازاريابي كسب و كار به كسب و كار يا B2B، يا اينكه محصول را مستقيماً به مصرف‌كننده‌ها بفروشند كه به آن بازاريابي B2C مي گويند.

بازاريابي بر پايه 4 مقوله اصلي:

• كالا يا خدمات
• توزيع
• قيمت‌گذاري
• ترويج

واژه بازاريابى نبايد به معنى قديمى آن، يعنى صرفاً فروختن، معنى و تعبير گردد ومعناى جديد اين واژه همانا تأمين نيازهاى مشترى است. شركت‌هاى امروزى با رقابت شديد روبه‌رو هستند و پاداش از آن شركتى خواهد بود كه بتواند به بهترين نحو ممكن، خواست‌هاى مشترى را درك و بالاترين منفعت را براى مشتريان هدف خود تأمين كند.

در محدوده بازار، اين مهارت‌هاى بازاريابى است كه شركت‌هاى حرفه‌اى را از شركت‌هاى غيرحرفه‌اى تفكيك مى‌كند.بازاريابى بعنوان فرآيندى مديريتى – اجتماعى تعريف مى‌شود كه بوسيلهٔ آن افراد و گروه‌ها از طريق توليد و مبادلهٔ كالا با يكديگر، به امر تأمين نيازها و خواسته‌هاى خود اقدام مى‌كنند

براى روشن شدن اين تعريف بايد بدواً اصطلاحات مهم نياز، خواسته، تقاضا، كالا، مبادله، معامله و بازار را بررسى كرد. نيازهاى انسان، يكى از مفاهيم اساسى بازاريابى است. احساس محروميت همان نياز است. انسان داراى نيازهاى پيچيده‌اى است.

اين نيازها شامل نيازهاى فيزيكى يا نياز به غذا، پوشاك، گرما و سرما، امنيت و … نيازهاى اجتماعي، نظير نياز به احساس تعلّق و محبت و نيازهاى شخصي، مانند دانستن و اظهار وجود هستند.

منبع: https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.