«زنجيرهي تأمين، عبارت است از شبكه اي از فرايندها، به طور ي كه هدف نهايي آنها تأمين كالاها و خدمات مشتريان بوده و در بر گيرندهي تأمين كنندگان، توليد كنندگان، توزيع كنندگان، عمده فروشان و خرده فروشاني است كه با هم به طور هماهنگ و منسجم در جهت راضي كردن مشتريان، همكاري ميكنند.»
براي اشنايي با مديريت زنجيره تامين به سايت بريفبوك مراجعه كنيد.
طراحي زنجيره تامين بر اساس كارايي كه بر روي عوامل استراتژيك و با توجه و نيازمنديهاي مشتري براي طراحي زنجيره تامين است ، پايهريزي شده است ، به گونهايكه محدوده محصولات موجود ، سرويسها ، محصولات جديد يا بخش مشتريان را پوشش ميدهد .
بر پايه آگاهي از محصول نهايي در زنجيره تامين پايهريزي ميشود . اين به اين مفهوم است كه در دوره طولاني ، كيفيت محصولات براي ادامه رقابت ، بايد توسعه و بهبود بيابد . همچنين يكپارچگي زنجيره تامين ، ميزان رقابتپذيري سازمان را تعيين خواهد كرد .
پياده سازي ارتباطات مشاركتي :
اين بخش به انواع مشاركتهاي ضروري براي شركت اشاره ميكند . اين عملكرد ارتباطات زنجيره تامين را به مشاركت با عوامل خارج از شركت گسترش ميدهد . هر تغييري در زنجيره تامين بايد به اطلاع شركا برسد و در كل زنجيره پياده شود . در اين قسمت عمليات پشتيبان فرايندهاي زنجيره تامين بيان مي شوند .
سازماندهي تغييرات و نقش عملكردها در تغييرات زنجيره تامين
فرايند مشاركتي براي طراحي مجدد زنجيره تامين
اجراي ارزيابي ها و نقش آنها
جايگاه عملكرد مديريت زنجيره تامين درون شركت
منبع:
- ۱۸ بازديد
- ۰ نظر